Yvette 2.0

Logboek van mijn ontdekkingsreis langs 23 archiefdingen

23 Archiefdingen

23 archiefdingen is een cursus die medewerkers uit de archiefsector bekend maakt met web2.0-toepassingen. Het Nationaal Archief doet mee aan een pilot.

Over mij...

Mijn naam is Yvette Hoitink. Ik ben een van de coaches bij de 23 dingen cursus bij het Nationaal Archief. Ik doe al een hoop 'dingen' online maar hoop samen met mijn collega's nieuwe mogelijkheden te ontdekken!

#16 - Youtube

Youtube volg ik vooral passief. Ik heb een paar keer zelf een filmpje in elkaar gezet, o.a. voor de website van de Studiekring Historische Cartografie waar ik lid van ben. Een voorbeeld hiervan is het onderstaande filmpje waarbij ik verschillende kaarten van de inpolderingsplannen van de Zuiderzee over elkaar heb gelegd.

Voor het Nationaal Archief gebruiken we Youtube tot nu toe heel weinig, er staat alleen een filmpje over DNA. Ik denk dat we hier veel meer mee kunnen. Zie bijvoorbeeld de filmpjes over Understand the archives in Minutes van The National Archives.

 

0 reacties:

Een reactie posten