Yvette 2.0

Logboek van mijn ontdekkingsreis langs 23 archiefdingen

23 Archiefdingen

23 archiefdingen is een cursus die medewerkers uit de archiefsector bekend maakt met web2.0-toepassingen. Het Nationaal Archief doet mee aan een pilot.

Over mij...

Mijn naam is Yvette Hoitink. Ik ben een van de coaches bij de 23 dingen cursus bij het Nationaal Archief. Ik doe al een hoop 'dingen' online maar hoop samen met mijn collega's nieuwe mogelijkheden te ontdekken!

Hoofddoekjes en blote borsten

Zojuist gespot: Hoofddoekjes & boobies bij Nationaal Archief op GeenStijl, naar aanleiding van een set foto's die op onze Flickr stream is verschenen.


Vrouwen in de branding / Women having fun in the sea

Al eerder werd een kaart van Nederland opgepikt.


Plan inpoldering Waddenzee

Bij het artikel van vandaag staat het Nationaal Archief vermeld in de kop. Leuk dat ons Flickr-team er weer in is geslaagd om een spraakmakende selectie te maken!
GeenStijl trekt per dag honderdduizenden bezoekers. Ik ben blij dat we voor deze exposure niet hoeven te betalen :-)


Update

Inmiddels nog een vermelding gespot:

2 reacties:

  1. 23 Dingen zei
     

    Opmerkelijk ja, hoe je als NA zo in de picture kunt komen te staan. Jammer dat de reageerders bij GS dan weer geen reacties op Flickr achterlaten.

    Vraag ik me af, in het kader van webcare ... gaat er dan iemand van jullie dan ook zich mengen in de discussie op GS? Goed dat ze het OVER je hebben, nog beter als je de conversatie opzoekt.

  2. Yvette Hoitink zei
     

    Op dit moment hebben we nog geen beleid over webcare. Incidenteel doen we er wel wat aan, als we een duidelijke vraag voor het NA tegenkomen. Wel zijn we bezig om een nieuw webteam in te richten en in ons plan van aanpak doen we ook een voorstel voor webcare. Dat moet nog verder uitgewerkt worden.

Een reactie posten