Yvette 2.0

Logboek van mijn ontdekkingsreis langs 23 archiefdingen

23 Archiefdingen

23 archiefdingen is een cursus die medewerkers uit de archiefsector bekend maakt met web2.0-toepassingen. Het Nationaal Archief doet mee aan een pilot.

Over mij...

Mijn naam is Yvette Hoitink. Ik ben een van de coaches bij de 23 dingen cursus bij het Nationaal Archief. Ik doe al een hoop 'dingen' online maar hoop samen met mijn collega's nieuwe mogelijkheden te ontdekken!

Twittercare gaat verder dan je denkt...

In Tweetdeck heb ik een kolom met zoekresultaten over plaatsen waar ik onderzoek naar doe, waaronder Winterswijk. Gisteren kwam deze Tweet voorbij:

Verloren sieraden, ketting in Winterswijk : een ketting met hartje waarin de as zit van mijn overleden vader.

Het zal je maar gebeuren! Tot mijn grote verrassing zag ik vanmorgen deze tweet:

'Urnketting' met tekst 'papa' gevonden: WINTERSWIJK - De politie is op zoek naar de eigenaar of eigenaresse van ...

Dat kan toch geen toeval zijn! Ik heb de oorspronkelijke melder maar even een berichtje gestuurd, want je weet niet hoeveel (andere) gekken er zijn die dit opvalt. Zojuist kreeg ik een bedankje terug: het was inderdaad haar ketting. De kans dat er twee mensen in Winterswijk een urnkettinkje verliezen leek me al klein...

Ondanks dat het niets met mijn werk te maken heeft vind ik dit wel een mooi gevalletje Twittercare :-)

5 reacties:

  1. Luud de Brouwer zei
     

    Wat leuk dat je dat zo even tegenkwam. Kun je makkelijk je beroep van maken :-)

  2. Yvette Hoitink zei
     

    Mijn ideale baan: mensen helpen die met historisch of stamboomonderzoek bezig zijn, online allerlei dingen doen, nieuwe online toepassingen bedenken, mooie archiefstukken bekijken.

    O wacht, die baan heb ik al!!!

  3. Rob Coers zei
     

    Fantastische anekdote, Yvette!

  4. Christian zei
     

    Late reactie (vakantie): leuk!! En hoezo niks met het werk te maken? We werken toch in de dienstverlening?? ;-)

  5. Yvette Hoitink zei
     

    Das wel waar. En overleden mensen zijn ook een deel van onze 'core business'...

Een reactie posten