Yvette 2.0

Logboek van mijn ontdekkingsreis langs 23 archiefdingen

23 Archiefdingen

23 archiefdingen is een cursus die medewerkers uit de archiefsector bekend maakt met web2.0-toepassingen. Het Nationaal Archief doet mee aan een pilot.

Over mij...

Mijn naam is Yvette Hoitink. Ik ben een van de coaches bij de 23 dingen cursus bij het Nationaal Archief. Ik doe al een hoop 'dingen' online maar hoop samen met mijn collega's nieuwe mogelijkheden te ontdekken!

#13 @yhoitink

Ik Twitter nu ongeveer een half jaar. Ik heb inmiddels zelfs meerdere Twitter-accounts:

  • @yhoitink, mijn standaardaccount, waar ik vooral veel contact heb met collega's in de erfgoedsector.
  • @cartografie, voor Tweets over historische cartografie. Hier lus ik ook een selectie van mijn RSS-feeds naar door die over cartografie gaan en verschijnen ook automatisch de nieuwste berichten van mijn website Historische Cartografie.
  • @DutchGen, mijn account waarmee ik in het Engels Tweet over mijn stamboomonderzoek. Nieuwe berichten van mijn website Yvette's Dutch Genealogy Homepage worden hier ook automatisch getweet.
  • @NArchief, het account dat ik vast voor het Nationaal Archief heb geclaimd maar waar we tot nu toe weinig mee doen. Eerst even een paar urgentere zaken van de huidige website aanpakken!

Het leukste aan Twitter vind ik het contact met collega's. Ik heb het gevoel dat ik dankzij Twitter beter weet waar Christian van der Ven van het BHIC of Luud de Brouwer van het RA Tilburg mee bezig zijn dan sommige collega's aan de andere kant van de gang! Gelukkig zitten er ook steeds meer directe collega's op Twitter. Erg handig om te zien waar ze mee bezig zijn en daar mogelijk op in te haken.

3 reacties:

  1. Christian zei
     

    Ben blij, dat je niet altijd weet waar ik mee bezig ben hoor! ;-)

    Dan kun je beter even naar de overkant lopen... haha!

  2. Yvette Hoitink zei
     

    :-) Toch lekker dat je niet overal over *hoeft* te Twitteren he?

  3. 23 Dingen zei
     

    Jeetje, ben je ook al een cartografie deskundige! Stom toevallig viel mijn oog op een lezing, bij ons in Geldrop, waar ik heen ga. Misschien Twitter ik er wel over als ik in de zaal zit. Volg je mij, @robcoers ? Ik jou wel.

Een reactie posten